به گزارش سوکا به نقل از مجله سیب سبز ، بدن انسان برای کاهش وزن و عملکرد مناسب به چربی رژیمی نیاز دارد، به‌همین دلیل است که بسیاری از چربی‌ها، ضروری درنظر گرفته می‌شوند. چربی‌های سالم شما را سیر نگه می‌دارند، سوخت‌وساز بدن را به حداکثر رسانده و از شما در برابر بیماری‌های قلبی محافظت می‌کنند. همچنین، روند جذب مواد مغذی را تسریع کرده و کمک می‌کنند ویتامین محلول در چربی بیشتری جذب کنید.

گوشت قرمز

میوه چرب و محبوب

سلطان چربی‌های سالم

تلخش را انتخاب کنید

گردو یا روغن گردو؟

چربی‌های غیراشباع موجود در مغزها با فعال کردن یک ژن، موجب کاهش ذخیره چربی و بهبود متابولیسم انسولین در بدن می‌شوند. مغز گردو یکی از بهترین منابع غذایی در گروه آجیل‌هاست. این خوراکی مغذی بیش از سایر مغز‌ها حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است.

مطالعه محققان در ایالت پنسیلوانیا نشان می‌دهد که خوردن گردو و روغن گردو به کاهش استرس کمک کرده و سطح فشار خون دیاستولیک را پایین نگه می‌دارد. گردو را می‌توانید هم به‌صورت تنقلات و میان‌وعده و هم به‌صورت استفاده در غذاهای مختلف استفاده کنید. نان و پنیر و گردو هم که محبوب آشنای همیشگی ایرانی‌هاست.

خواص مغز آجیل بیشتر است یا کره آن!

تخم‌مرغ کامل یا زرده؟

تخم‌مرغ کامل هم یکی از همان غذاهایی است که بارها توصیه شده که آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید. منظور از تخم‌مرغ کامل زرده و سفیده است. سفیده تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است، اما زرده چربی و کلسترول دارد. با این حال، جای نگرانی نیست. چربی موجود در زرده عمدتا اشباع نشده است. مطالعه محققان دانشگاه کانکتیکات نشان می‌دهد که چربی موجود در زرده تخم‌مرغ به کاهش LDL یا کلسترول‌های بد کمک می‌کند.

پس اگر مشکل یا بیماری خاص و زمینه‌ای دیگری ندارید، می‌توانید با خیال راحت زرده تخم‌مرغ را نوش‌جان کنید. باز هم در این مورد باید اعتدال را رعایت کنید چراکه توصیه می‌شود بیش از دو عدد زرده در هفته می‌تواند به کبد آسیب برساند. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید در این باره از پزشک خود مشورت بگیرید.

ماست، از نوع یونانی لطفا!

قزل‌آلای وحشی

باز هم رد پای روغن‌زیتون

این روغن مدیترانه‌ای سرشار از پلی‌فنول و چربی‌های اشباع نشده است که با سرطان مبارزه کرده و قلب شما را تقویت می‌کند. این چربی طبیعی به شما کمک می‌کند وزن کم کنید. مطالعه محققان نشان می‌دهد که مصرف روغن‌زیتون موجب بالا رفتن سطح آدیپونکتین در بدن می‌شود.

این هورمون به تجزیه چربی در بدن کمک کرده و باعث می‌شود که شاخص توده بدنی کوچک‌تری داشته باشید. روغن‌زیتون را در سالاد و پیش‌غذاها می‌توانید به‌صورت خام و در انواع غذاها به شکل پخته استفاده کنید.

لبنیات پرچرب یا کم‌چرب؟

روغنی از خانواده کلم‌ها

تن ماهی برای چاقی یا لاغری؟

کاهش احتمال ابتلا به دیابت

تخم کتان

اردک هم گزینه مناسبی است؟

از بین تمام گوشت‌های بدون چربی، گوشت اردک از بالاترین سطح چربی‌های غیراشباع موسوم به آراشیدونیک اسید برخوردار است که به عضله‌سازی در بدن کمک می‌کنند. مکمل‌های حاوی آراشیدونیک اسید باعث افزایش توده بدنی شده و توان بی‌هوازی مردان را ارتقا می‌دهد. مطالعه محققان دانشگاه تمپا نشان می‌دهد مردانی که از این مکمل‌ها استفاده می‌کنند، در مقایسه با گروه دیگر ۴/۳ پوند توده عضلانی به‌دست می‌آورند. می‌توانید هرازگاهی به بهانه تنوع هم که شده گوشت اردک بخورید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.