به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «توکیو شهر غذا و رنگ است» با این تصاویر گشتی می زنیم در این دنیای خوشمزه تا با علت این عنوان آشنا شویم.

هتل اورینتال در ژاپن به تنهایی سه رستوران در خود دارد که هر کدام از آن ها توسط سرآشپزهای حرفه ای که در فرانسه درس خوانده اند، اداره می شود. نکته جالبی که درباره این رستوران ها وجود دارد اینکه ابزار آشپزها را به طور کامل از فرانسه آورده اند.

در توکیو، میوه ها و سبزیجات با احترام زیادی نگهداری و بسته بندی می شوند. حتی قیمت گذاری آن ها در مغازه ها موضوع بسیار مهم و با اهمیتی است و معمولا مجموعه ای از سبزیجات مشابه در یک بخش و بسته های بشقاب مانند به فروش می رسند. هتل دارها و مغازه دارها هم در خرید مواد اولیه بسیار حساس هستند و اصلا از برگرداندن چیزی که مورد نظرشان نباشد، خجالت نمی کشند.

شاید با قاطعیت بتوان سوشی را مهم ترین غذای ژاپنی ها دانست. غذایی که بدون شک در بشقاب غذاهای توکیو می درخشد. اما تنها این نیست و در کنار این غذای دوست داشتنی و محبوب انواع غذاهای دیگر هم سرو می شود. جالب است بدانید بخش زیادی از این غذاها همان هایی هستند که در کشورهای اروپایی نیز وجود دارند و البته ۵۰ رستوران فرانسوی که در این شهر وجود دارد، نشان از علاقه مردمان آن به غذاهای فرانسوی است.

برای بیشتر ژاپنی ها نودل ها نمونه کامل و واقعی از غذای ارزان و سریع محسوب می شود. یک کاسه از این غذای دوست داشتنی که باید با صدای هورت کشیدن هم همراه باشد، مورد علاقه بیشتر ژاپنی ها است و فرقی نمی کند آن را زمان نهار بخورند یا ساعت ها بعد از شام، همیشه برای یک کاسه نودل جا دارند!

رستوران غذاهای دریایی طرفداران و علاقه مندان ویژه ای دارد و در هر بشقاب از این غذاها داستان عجیبی اتفاق می افتد، داستان عجیبی از رنگ و طعم های متفاوت و غیر قابل پیش بینی. «سنگی در بشقاب» عنوان یکی از بشقاب های غذاست که در آن از پوست نان سیاه استفاده شده و داخلش را با سیب زمینی پوره شده پر کرده اند و چیزی شبیه به سنگ را ساخته اند!

«ریتز-کارلتون» نام فستیوالی است که در آن غذاهای آسیایی و دریایی سرو می شود. برای این برنامه سرآشپزهایی از نقاط مختلف جهان در توکیو جمع می شوند و مسابقه ای را برگزار می کنند. در این تصویر جایگاه داوران را می بینید.

هیدتوکی ساتو سرآشپز ژاپنی رستوران ریوگان است که سه ستاره دارد. این سرآشپز می گوید همه ما آشپزها می دانیم که با غذاهای خودمان فضای هنری را می توانیم به وجود بیاوریم و تمام تمرکز ما بر روی کیفیت و جزئیاتی است که در حال انجام آن هستیم.

۳ هزار تن ماهی در یک روز مقدار زیادی است، اما این بازار ماهی در توکیو روزانه این مقدار ماهی و دیگر غذاهای دریایی را به مشتریان می فروشد. به نظر می رسد ژاپنی ها غذاهای دریایی را خیلی دوست دارند!

آیا می دانستید ژاپنی ها برای تهیه سوشی سرآشپز جدا دارند؟ جیرو اونو و اوشیکازو اونو دو برادر هستند که تخصصشان تهیه سوشی است. جیرو که ۸۹ سال دارد سال هاست سوشی درست می کند و جزو اولین نفرات در دنیا است که این غذای محبوب را تهیه کرده است و حتی مستندی از زندگی اش هم تهیه شده است.

یوشیهارو کاجی سرآشپز رستوران هنگ کنگی فلیکس می گوید در توکیو رقابت میان سرآشپزها بسیار زیاد است و همه تلاش می کنند بهترین باشند، به همین دلیل به دنبال کشف چیزهای تازه برای ذائقه های مختلف هستند.