به گزارش سوکا ، این اسیدها برای عملکرد مناسب مغز ضروری و این ماده برای رشد و توسعه طبیعی کودکان نیز لازم است.

اسید چرب امگا ۳ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. تنها انواع خاصی از غذاها حاوی اسید چرب امگا۳ است بنابراین اگر در رژیم غذایی خود، مقادیر کافی از این اسیدهای چرب نداشته باشید، ممکن است به مصرف مکمل‌های آن روی بیاورید.

روغن ماهی و ماهی، اصلی‌ترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. ماهی سالمون، تن ماهی و ساردین، موادی است که امگا۳ بالایی دارد.

منابع گیاهی از اسیدهای چرب امگا۳ را آلفا لینولنیک اسید می‌نامند. این منابع شامل روغن بذر کتان، گردو، روغن گردو، دانه چیا، روغن کانولا و روغن سویاست.

تخم مرغ‌های غنی شده با امگا ۳ موجود در بازار. اگر حداقل ۹۹ گرم از ماهی‌های غنی از امگا ۳ را به صورت هفتگی مصرف کنید و از غذاهای گیاهی حاوی امگا۳ بهره‌مند ‌شوید، نیازی به مصرف مکمل نخواهید داشت.