به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه خراسان، در این مطلب به نقل از ام اس ان به پنج نوشیدنی پرکالری اشاره شده است.

شیرموز: این میوه سرشار از کلسیم و پتاسیم است و حاوی منابع غذایی مهم است. با این حال پرکالری است و گاهی هر لیوان حاوی ۱۰۰ کالری یا بیشتر است.

استاسمودی: این نوشیدنی بازاری که حاوی شکر است به‌هیچ‌عنوان نباید به برنامه غذایی افزوده شود؛ البته اگر قصد کم کردن وزن‌دارید.

قهوه: دو تاثیر چشمگیر قهوه کاهش وزن و سوخت وساز سریع‌تر است. عصاره قهوه نیز برای کم کردن وزن به شکل مکمل در بازار عرضه می‌شود. قهوه ساده و تلخ هیچ مشکلی ندارد. اما یک فنجان شیر قهوه با خامه یا شیر پرچرب می‌تواند حداقل ۲۰۰ کالری باشد.

شیرکاکائو: بسیار خوشمزه اما چاق‌کننده است. شیرکاکائو کالری بیشتری از شیر معمولی دارد و ارزش غذایی آن نیز پایین‌تر است. یک لیوان شیرکاکائو حدود ۲۵۰-۲۰۰ کالری دارد و حاوی ۵ گرم چربی غیراشباع شده است درحالی‌که یک لیوان شیر معمولی فقط ۷۰ کالری دارد.

ماست پرچرب: ماست کم‌چرب و سرشار از پروتئین، جایگاه ثابتی بین افرادی دارد که سالم می‌خورند. برخی افراد ماست پرچرب را جایگزین صبحانه می‌کنند . ماست سرشار از کالری، قند و چربی است.