متخصصان سلامت معتقدند که کودکان و نو‌جو‌ا‌نان باید حداقل در روز ۶۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشند.

این فعالیت‌ها می‌تواند دوچرخه‌سواری تا مدرسه، دویدن، پیاده روی، ژیمناستیک و… باشد. مطالعات اخیر نشان داده است که شدت فعالیت نیز در نتیجه‌ ورزش اثرگذار است.

این مطالعات نشان داده است که ورزش با شدت زیاد به مدت دو دقیقه، چهار بار در روز نسبت به فعالیت فیزیکی با شدت متوسط تاثیر بیشتری بر سلامت نو‌جو‌ا‌نان دارد.

بررسی‌ها نشان داده است که پخش کردن جلسات ورزشی با شدت زیاد در طول روز تاثیر بیشتری نسبت به فعالیت طولانی‌تر اما یک بار در روز دارد.

مدیر این تحقیقات می‌گوید کودکان و نو‌جو‌ا‌نان به ورزش کوتاه مدت گرایش دارند. در این مطالعات ما دریافتیم که شدت این ورزش‌ها مهم است و اگر شدت آنها زیاد باشد فواید زیادی برای سلامتی دارند.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، در این تحقیقات ۱۹ نوجوان مورد بررسی قرار گرفته و فاکتورهای مختلفی از جمله قند خون، فشار خون و چربی خون آنها اندازه‌گیری شد. این افراد ۹ پسر و ۱۰ دختر بودند.

این افراد مدل‌های ورزشی مختلفی را تجربه کردند. از جمله ورزش‌های کوتاه مدت با شدت زیاد، ورزش‌های کوتاه مدت با شدت کمتر و ورزش بلند مدت، میزان چربی خون در هیچ کدام از این مدل‌های ورزشی تفاوتی نداشت، اما میزان قند خون و فشار خون در ورزش‌های کوتاه مدت و شدید کمتر بود.

بیماری قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در دنیای امروز شناخته می‌شود. مدل‌های ورزشی مناسب می‌تواند به نو‌جو‌ا‌نان کمک کند تا زندگی سالم‌تری را شروع کنند.

ورزش‌هایی که نو‌جو‌ا‌نان انجام می‌دهند بهتر است هوازی باشد تا هم برای قلب و عروق مفید باشد و هم بر عضلات و استخوان‌ها تاثیر مثبت بگذارد.

ورزش‌های هوازی شامل دویدن، طناب زدن می‌شود. کودکان می‌تواند ورزش‌های قدرتی مانند ژیمناستیک و دراز و نشست را نیز انجام دهند.