به گزارش سوکا به نقل از ضمیمه چاریواری، این بیماری از سن ۵۰ سالگی به بعد بیشتر خود را نشان می‌دهد. همچنین در خانم‌ها بعد از یائسگی شتاب بیشتری پیدا می‌کند. برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از پوکی استخوان مصرف این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید:

کلسیم مهم‌ترین ماده غذایی است که مصرف آن در جلوگیری از پوکی استخوان موثر است. از مواد غذایی سرشار از کلسیم استفاده کنید. این مواد شامل لبنیات، سبزیجات برگ سبز مثل کلم پیچ، اسفناج، کرفس، جعفری و نیز شلغم، هویج، زیتون، پرتقال، انگور، توت فرنگی، خرمالو، کشمش، بادام، پسته، بادام زمینی، گردو و حبوبات است.

لبنیات کم چرب مصرف کنید. هر چه درصد چربی شیر و لبنیات بیشتر باشد، کلسیم آن کمتر است.

به بدن خود ویتامین دی برسانید تا کلسیم مصرف شده جذب بدنتان شود. نور خورشید یکی از مهم‌ترین منابع ویتامین دی است پس سعی کنید در طول روز حتما در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

مصرف کم شیر یکی از علل دریافت کمبود کلسیم در برنامه غذایی روزانه ایرانی‌هاست، روزی دولیوان شیر و یک پیاله ماست مصرف کنید تا کلسیم کافی دریافت کنید.

ماهی آزاد منبع خوبی برای کلسیم و ویتامین دی است که جذب کلسیم را در بدن بالا می‌برد. همچنین دارای اسیدهای چرب امگا ۳ فراوان است.

مصرف زیاد فسفر جذب کلسیم در روده را کم می‌کند. نوشابه‌های گازدار حاوی اسید فسفریک هستند و در عمل مانع جذب بخش عمده‌ای از کلسیم مصرفی می‌شوند.

مصرف زیاد نمک احتمال ابتلا به پوکی استخوان را بیشتر می‌کند. به ازای مصرف هر۲۳۰۰ میلی گرم نمک، ۴۰ میلی‌گرم کلسیم بدن از دست می‌رود.