طرز تهیه:

برای تهیه این میان وعده، ابتدا سیب‌زمینی را پخته و خوب له کنید و در ظرفی مناسب بریزید و سس و کره آب‌شده و نمک و فلفل را اضافه کنید. در ظرف را ببندید و حدود ۱/۵ ساعت در یخچال نگه‌دارید. خیارشور ریز، فلفل دلمه و ژامبون خردشده را هم مخلوط کرده و بعد از مواد مایه سیب‌زمینی، مقداری بردارید و در دست آن را باز کرده و از مواد خردشده، داخل آن گذاشته و اطراف آن را ببندید. طوری که شکل یک توپ گرد شود. همچنین می‌توانید به جای ژامبون از تن ماهی یا قارچ خردشده استفاده کنید. کاهو، کلم‌قرمز، هویج و جعفری را خیلی ریز خرد کنید و هر کدام را جدا در بشقابی بریزید. بعد از توپ‌های سیب‌زمینی، هر کدام را در یکی از این سبزیجات خردشده بغلتانید و در دیس مناسبی بچینید. می‌توانید برای زیر هر توپ یک برگ کاهوی کوچک استفاده کنید. برای تزئین هم می‌توانید مقداری سس را با آب لبو یا زعفران آب کرده مخلوط ‌ و سس رنگی تهیه کنید و روی توپ‌ها بریزید و اطراف آن‌ها چند برش خیار شور و پیازچه بگذارید و نوش‌جان کنید. این توپ‌ها را به عنوان شام سبک هم می‌توان مصرف کرد.

چاردیواری (ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)