به گزارش جام جم آنلاین ، با این حال بهتر است برای انتخاب برخی مواد غذایی کمی دست نگه داریم.

یک رژیم سالم

محققان تغذیه دانشگاه هاروارد، فهرستی از موادغذایی را که باید حداقل مصرف را داشته باشند، تهیه کردند. این محققان می‌گویند مصرف پیوسته مواد غذایی زیر می‌تواند تهدیدکننده سلامت باشد:

چربی‌های لبنی: پنیر، شیرکامل و بستنی مملو از چربی اشباع هستند که خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. سالم‌ترین شیر و فرآورده‌های حاصل از آن، انواع شیر کم چربی (حاوی یک درصد چربی) و پنیر کم چرب هستند.

شیرینی‌های پخته: بسیاری از افراد نمی‌توانند خود را از مصرف کیک‌ها، دونات‌ها و کلوچه‌ها و انواع دیگر شیرینی‌ها دور نگه دارند، اما نوع تجاری این مواد غذایی، مملو از قندهای اضافی، کربوهیدرات‌های فرآ وری شده و چربی‌های ناسالم بوده که اغلب حاوی نمک هستند.

کربوهیدرات‌های سفید: در یک رژیم غذایی سالم، انواعی از نان، سیب زمینی، برنج، پنکیک، پاستا یا کیک‌هایی را انتخاب کنید که حاوی غلات کامل باشند. نان گندم سبوس‌دار را براحتی می‌توان در بازار یافت. همچنین می‌توانید با تهیه برخی از این مواد غذایی در منزل، نمک و چربی ناسالم آنها را به حداقل برسانید.

گوشت‌های پرچرب و فرآوری شده: شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد، گوشت‌های فرآوری شده مثل هات‌داگ، ژامبون، پپرونی و بسیاری دیگر از انواع خوراک‌های گوشت، پروتئین‌هایی دارند که سلامت آنها بسیار کمتر از سلامت پروتئین‌های موجود در غلات کامل، لوبیاها، دانه ها، سویا، ماهی و مرغ بدون پوست است. گوشت قرمز را به ندرت در رژیم غذایی بگنجانید و کم چربی‌‌ترین نوع آن را مصرف کنید.

قندهای اضافی: شکر سفید، شکر قهوه‌ای، شکر ذرت، شربت ذرت و عسل کربوهیدرات خالص هستند و مواد مغذی دیگری ندارند. وقتی شما شکر زیادی مصرف می‌کنید، بدنتان را مملو از کالری‌های خالی می‌سازید و باعث می‌شوید قند خونتان دچار افت و خیز شود. مصرف شکر در رژیم غذایی شما را از خوردن غذاهایی با فیبر کافی و مواد مغذی مهم بازمی‌دارد.