سوء هاضمه درد قسمت فوقانی شکم است که بطور مداوم و بدون علت شناخته شده پزشکی اتفاق می افتد. علائم این اختلال می‌تواند در طول زمان در رفت و آمد باشد و اغلب نیم ساعت بعد از غذا خوردن بروز می‌کند.

اگر شما از سوء هاضمه رنج می‌برید، تنها نیستید چون ۲۵ درصد از جمعیت عمومی دنیا این اختلال را تجربه می‌کنند و آن هم به طور مداوم. ابتلا به سوء هاضمه در زنان و مردان به یک اندازه است واین اختلال برای مبتلایان نگرانی ابتلا به زخم معده را ایجاد می‌کند.

خبر خوب این است که می‌توان با رعایت برخی عادات سالم سوء هاضمه را به حداقل رساند.

مصرف برخی غذاهای محرک را باید از رژیم غذایی حذف کرد. غذا را باید در وعده‌های کوچک‌تر و بیشتر خورد. مطمئن شوید که غذا را به طور کامل و به آرامی می‌جوید.

به گزارش سلامانه، اجتناب از فعالیت‌هایی که در بلع هوا مؤثر است از قبیل سیگار کشیدن، به سرعت غذا خوردن، آدامس جویدن، نوشیدن نوشابه‌های گازدار و … ضروری است.

کاهش سطح استرس، رفتاردرمانی شناختی، و ورزش‌های هوازی حداقل ۳ تا ۵ بار در هفته می‌تواند برای رفع علائم سوء هاضمه مفید باشد. البته بلافاصله بعد از غذا نباید ورزش کرد.

به اندازه کافی استراحت کنید و وزن خود را نیز تحت کنترل داشته باشید.