«کریستین یافه» ‌ از کلینیک اختلال حافظه در سان‌فرانسیسکو گفت: با گذشت زمان مغز دچار تغییراتی می‌شود اما برخی از این تغییرات که شاهد آن‌ها هستیم به این مفهوم نیست که وضعیت وحشت‌آوری اتفاق افتاده‌ است.

به گفته دست‌اندرکاران گروهی تخصصی که بررسی‌هایی درباره این موضع انجام داده، در حالی که بالا رفتن سن آسیب بیشتری به برخی از افراد وارد می‌کند بیشتر مردم می‌توانند برای بهبود کیفیت سلامتشان اقدامات پیشگیرانه جدی و موثر انجام دهند.

پزشکان بر اساس بررسی خود اظهار داشتند: افراد می‌توانند برای حفظ عملکرد و کارایی ذهنی مغزشان اقداماتی را انجام دهند که داشتن فعالیت جسمی کافی، کنترل فشارخون، پیشگیری و کنترل دیابت و خودداری از مصرف سیگار از جمله این راهکار‌ها است. افراد بزرگسال نیز باید به وضعیت سلامت و درمان خود توجه بیشتری داشته باشند چرا که می‌تواند بر سلامت ذهنی آنان تاثیر بگذارد. آنها می‌گویند داشتن زندگی اجتماعی فعال در ارتقاء سلامت ذهنی و ادراکی فرد تاثیرگذار است. همچنین افراد بزرگسال باید به وضعیت و نوع خواب خود هم حساس باشند و در صورت ابتلا به هر گونه اختلال خواب آن را جدی بگیرند.
به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، این بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز هیچ مبنای علمی درباره تاثیر مکمل‌های غذایی در پیشگیری از کاهش توان ذهنی وجود ندارد. (ایسنا)