به گزارش سوکا از روابط عمومی رسانه ملی، اجلاس سالانه موسسه توسعه رسانه های آسیا و اقیانوسیه در اولین نشست تخصصی اش در قالب نشست گروه برنامه راهبردی (SPT) با بررسی اهداف و راهکارهای مناسب، راهبردهای این موسسه را برای آینده تدوین کرد.

مدیرکل امور بین‌الملل صداوسیما و مسئول اجرایی این نشست با اشاره به ضرورت بررسی مسیرهای اطلاع رسانی نوین گفت: این نشست که سی و ششمین نشست گروه برنامه راهبردی (SPT) است،با حضور نمایندگان رادیو و تلویزیون ۱۷ کشور عضو برگزار شد و بررسی فضای برودبند و شبکه های اجتماعی از مهمترین بخش های آن بود.

عباس ناصری طاهری تصریح کرد: هم اکنون جضور شبکه های اجتماعی و تاثیر فضای مجازی بر مخاطب به دغدغه ای برای رسانه های برودکست تبدیل شده و بخش مهمی از مباحث این نشست به برخورد با این چالش جدید اختصاص داشت.

وی با تأکید بر تجمیع نظرات و همراهی نمایندگان رادیو و تلویزیون های عضو افزود: دسترسی مخاطب به رسانه های مچازی تاکید ما را بر برودبند (پهن باند) بیشتر کرده است و نقطه عطف این نشست در ارائه برنامه هایی در حوزه برودبند بوده است.

مدیرکل امور بین‌الملل صدا و سیما این نشست را فرصت مغتنمی برای ارائه راهکارهای مناسب برای همکاری ها دانست و آن را گام مهمی در بهبود روابط اعضای اتحادیه ارزیابی کرد.

ایران میزبان چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین همایش عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا – اقیانوسیه AIBD است و این گردهمایی تا ششم شهریور ادامه خواهد داشت.

دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما عصر امروز با سخنرانی خود در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما، رسما این نشست بین المللی را افتتاح می کند.

موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا – اقیانوسیه در سال ۱۹۷۷ میلادی و تحت نظارت سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

این موسسه سازمانی منحصر به فرد و بین دولتی است و به کشورهای عضو کمیسیون آسیا – اقیانوسیه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد خدمات ارائه می دهد.

دولت مالزی میزبان این موسسه و دبیرخانه آن در شهر کوالالامپور است.

در مراسم افتتاحیه این اجلاس قرار است آثار برگزیده مسابقه رادیو وتلویزیونی این اتحادیه با اهدای جوایز به برگزیدگان معرفی شوند.