به گزارش سوکا ، حمادالدین مسموعی گفت: با توجه به اینکه ساعات طولانی در روزهای ماه مبارک رمضان را گرسنه خواهیم بود پس باید غذاهایی را مصرف کنیم که بیشتر ما را سیر نگاه می‌دارند.

وی افزود: غذاهایی که دیر هضم می‌شوند حداقل تا هشت ساعت در دستگاه گوارش می‌مانند و دیرتر گرسنه می‌شویم، اما غذاهایی که زود هضم هستند مانند غذاهایی که دارای قند هستند خیلی زود هضم می‌شوند و شما زودتر گرسنه می‌شوید.

پزشک طب اسلامی با بیان این مطلب که غذاهای سرخ شده را حتماً از رژیم غذایی خود حذف کنید، تصریح کرد: این غذاها با هضم نشدن باعث سوزش سردل و اضافه وزن می‌شوند و هیچ نفعی نیز برای بدن ندارند.

مسموعی تصریح کرد: از خوردن غذاهای سرخ کردنی و چرب، حاوی قند زیاد، پرخوری اجتناب کنید و در موقع سحر سعی کنید زیاد چای نخورید چرا که باعث ازدیاد ادرار شده و از همین طریق نمک‌های معدنی مورد نیاز بدن دفع می‌شود.

وی افزود: روزه داران سعی کنند از غذاهای دیر هضم مانند حلیم که دارای کربوهیدارت‌های مرکب و منبع بسیار مناسب پروتئین بوده، همچنین از خرما، مغز بادام و موز که منبع عالی منیزیوم و پتاسیم است مصرف کنند تا کمتر گرسنه شوند.

مسموعی، با بیان این مطلب که یک یا چند ساعت بعد از افطار حتما میوه مصرف کنید؛ تصریح کرد: سنگ کلیه ممکن است در افرادی که آب کم می‌نوشند، ایجاد شود؛ بنابراین مصرف زیاد مایعات برای جلوگیری از تشکیل سنگ ضروری است و برای مقابله با آن بهتر است تا می‌توانید میوه و آبمیوه مصرف کنید.

پزشک طب اسلامی افزود: همچنین می‌توانید در هنگام سحر هم یک عدد میوه یا یک لیوان آب میوه مصرف کنید؛ مثلا به جای یک لیوان شیر معمولی، یک لیوان شیر موز بخورید که بسیار موثر هم در سلامتی شما هم قوای بدنی شما است.