ممکن است این سوال پیش بیاید که صداوسیما با در اختیار داشتن آنتن زنده و فراگیر در سراسر کشور و با مخاطبان میلیونی چه نیازی به راه‌اندازی خبرگزاری داشت. اگرچه پیش از این واحد مرکزی خبر به عنوان یک خبرگزاری پرسابقه و حرفه‌ای در عرصه رسانه ملی حضور داشت، ولی ماموریتی که برای این خبرگزاری تعریف شده بود، بیشتر در چارچوب تولید خبر و تصویر برای بخش‌های خبری صداوسیما بود.

در شرایط جدید خبرگزاری صداوسیما علاوه بر تولید خبر و تصویر برای بخش‌های خبری رسانه ملی و دیگر شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی سازمان، با استفاده از مزیت‌های نسبی خود که عبارتند از تصویر و حضور فراگیر در سراسر کشور، در عرصه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، حضور موثر و جدی خواهد داشت. عمده خبرگزاری‌های کشور بر مبنای متن و عکس شکل گرفته‌اند، اما خبرگزاری صداوسیما علاوه بر متن و عکس، از مزیت تصویر و ویدئو نیز بخوبی استفاده خواهد کرد.

راه‌اندازی صفحات استانی خبرگزاری صداوسیما از جمله برنامه‌های سال ۹۵ است که قطعا فراگیری و تاثیر‌گذاری این خبرگزاری تصویری را بیش از پیش خواهد کرد. خبرگزاری صداوسیما علاوه بر اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، بتدریج حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی افزایش خواهد داد.

این حضور با تولید محتوا در قالب‌های مختلف و با هدف تاثیر‌گذاری خواهد بود. آنچه مسلم است با حضور رسانه‌های نوپدید و سرعت گسترش این رسانه‌ها و با توجه به جایگاه خبرگزاری صداوسیما در قرارگاه اصلی مقابله با جنگ نرم دشمن، این خبرگزاری رسالت و مسئولیت سنگینی برعهده دارد و باید با تعریف مخاطبان جدید خود در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی در کنار مخاطبان همیشگی رسانه ملی، به تولید محتوای متناسب با این عرصه جدید بپردازد و خود را با شتاب تحولات در این عرصه همگام سازد .

مهرداد سیدمهدی – رئیس خبرگزاری صداوسیما