دکتر سید‌ مرتضی صفوی، متخصص تغذیه با بیان مطلب فوق به جام‌جم می‌گوید: کاهش مصرف مواد غذایی با چربی بالا و سرخ کرده و نیز مواد غذایی که دارای قند ساده هستند،‌ مانند بامیه و شیرینی از اصول تغذیه‌ای مهمی است که باید طی روزه‌داری رعایت شود.

دانشیار گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید می‌کند: استفاده از آب، چای کمرنگ و میوه‌ها در وعده افطار بسیار مفید است و افطار کردن با مایعات داغ مانند یک لیوان آب گرم یا چای کمرنگ از ایجاد نفخ پس از افطار جلوگیری می‌کند.

وی افزود: بی‌شک، مصرف مواد غذایی مانند سبزیجات (گوجه،کاهو و سبزی) و میوه‌ها (هندوانه یا طالبی) و مغز و اجتناب از خوردن غذاهای چرب و سنگین و غذاهایی که باعث احساس تشنگی می‌شوند در وعده سحر می‌تواند به کاهش سردرد در روزه‌داران کمک کند.