– به نوزادتان در شش ماه اول زندگی فقط شیر مادر بدهید:
– از بدو تولد تا شش ماهگی، نوزاد شما باید تنها شیرمادر را در روز و شب دریافت کند.
– هروقت نوزاد احساس گرسنگی کرد، به او شیر بدهید.
– مواد غذایی متنوعی را بخورید.
– روزانه از هر پنج گروه غذای اصلی یعنی گروه نان و غلات، گروه سبزی‌ها، گروه میوه‌ها، گروه شیر و لبنیات و گروه گوشت، حبوبات و تخم مرغ در حد تعادل مصرف کنید.
– سبزی‌ها و میوه‌ها را به اندازه کافی مصرف کنید.
– میوه‌ها و سبزی‌های متنوعی را مصرف کنید. (بیش از ۴۰۰ گرم در روز)
– سبزی‌ها و میوه‌های خام را به عنوان میان وعده به جای تنقلاتی که قند یا چربی بالایی دارند، استفاده کنید.
– هنگام طبخ سبزی‌ها و میوه‌ها، از پختن بیش از حد آن‌ها جلوگیری کنید زیرا می‌تواند باعث از بین رفتن ویتامین‌های مهم شود.
– میوه‌ها و سبزی‌های کنسرو یا خشک شده ممکن است مورد استفاده قرار گیرند، انواع بدون نمک یا قند اضافه شده را انتخاب کنید.
– از چربی‌ها و روغن‌ها به طور محدود مصرف کنید.

– روغن‌های گیاهی غیراشباع (مانند زیتون، سویا، آفتابگردان، ذرت) را به جای چربی‌های حیوانی یا روغن دارای چربی‌های اشباع بالا (به عنوان مثال نارگیل و روغن نخل) انتخاب کنید.
– گوشت سفید (به عنوان مثال مرغ و ماهی) که به طور کلی چربی کمتری نسبت به گوشت قرمز دارند را انتخاب کنید.
– مصرف گوشت فرآوری شده که چربی و نمک بالایی دارند را محدود کنید.
– تا جایی که امکان دارد از شیر و محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید.
– از مصرف مواد غذایی که در روغن حاوی اسیدهای چرب ترانس صنعتی، فراوری، پخته و سرخ شده‌اند، اجتناب کنید.
– روغن جامد را حذف کنید.
– مصرف فست فود‌ها را کاهش دهید.
– هنگام پخت و پز و آماده‌سازی مواد غذایی تا حد امکان از نمک کمتری استفاده کنید.
– از مصرف مواد غذایی که حاوی نمک بالایی هستند، اجتناب کنید.
– مصرف نوشابه‌ها و آب‌میوه‌های شیرین شده با قند را محدود کنید.
– به جای مواد غذایی شیرین و شیرینی‌های صنعتی (به عنوان مثال کلوچه و کیک)، میوه‌های تازه را به عنوان میان وعده انتخاب کنید. (ایسنا)