دکتر احمد باقری‌مقدم، متخصص پزشکی‌ورزشی در گفت‌وگو با سلامانه در پاسخ به این سوال گفت: «ورزش‌های هوازی مناسب‌ترین ورزش برای کاهش وزن به شمار می‌روند بنابراین افرادی که قصد کاهش وزن دارند، با توجه به وضعیت فردی و شرایط فیزیکی در طول هفته باید حداقل ۵ روز را به انجام ورزش‌های هوازی اختصاص دهند.»

وی در ادامه توضیح داد: «با انجام ورزش‌های هوازی برای رسیدن به هدف حداقل باید یک ساعت در روز را به تمرین اختصاص داد و بهترین شیوه تقسیم آن به دو ست ۳۰ دقیقه‌ای است چون تاثیر بیشتری بر سوخت و ساز بدن خواهد داشت. البته در ابتدا باید تمرین‌های ورزشی از شدت و مدت کم شروع و به‌تدریج بر شدت و میزان آن افزوده شود.»

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین گفت: «دویدن آهسته، تند راه رفتن طناب زدن یا دوچرخه‌سواری جزو ورزش‌های هوازی محسوب می‌شود و اگر جزو افراد شاغل و اضافه وزنی هستید که در طول روز وقتی برای فعالیت ورزشی ندارید می‌توانید در رفت و آمد به محل کار پیاده‌روی تند داشته باشید یا در صورتی که برایتان امکان دارد از دوچرخه استفاده کنید در غیر این صورت صبح‌ها قبل از رفتن به کار، ساعتی را به طناب زدن اختصاص دهید.»