به گزارش جام جم آنلاین ، اما براساس تحقیقات علمی، برخی مواد غذایی نیز روند پیرشدن را کند می‌کنند:

هندوانه

هندوانه سرشار از لیکوپن است؛‌ آنتی‌اکسیدانی قوی که با رادیکال‌های آزاد تخریب‌کننده سلول‌ها مقابله می‌کند. هندوانه همچنین می‌تواند به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی عمل کند. مطالعات نشان می‌دهد، این ماده غذایی التهاب را کاهش می‌دهد، بنابراین میوه معجزه‌گر سلامت است.

انار

انار منبع غنی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان مقابله‌کننده با رادیکال‌های آزاد ایجاد‌کننده چین و چروک است. در یک مطالعه اثرات آب انار، عصاره و روغن آن بر تاثیرات مضر اشعه ماورای بنفش نور خورشید UVB بررسی و نشان داده شد، انار در هر سه حالت می‌تواند از تاثیرات زیانبار این اشعه بر پوست بکاهد. انار همچنین حاوی آنتوسیانین است که باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود.

فلفل دلمه

ماده غذایی طبیعی دیگر سرشار از ویتامین C، فلفل دلمه‌ای است. تحقیقات نشان می‌دهد، هر چقدر فلفل دلمه رسیده‌تر و رنگش روشن‌تر باشد، میزان ویتامین C آن نیز بیشتر است. با استفاده از این ماده غذایی در سالاد می‌توانید یک منبع غنی برای تولید کلاژن و محافظت در برابر خورشید داشته باشید.

روغن زیتون

اگر با رژیم غذایی مدیترانه‌ای آشنایی داشته باشید، می‌دانید بخش عمده آن را روغن زیتون تشکیل می‌دهد. این روغن مفید، تاثیرات ضد التهابی قوی بر پوست دارد. همچنین دو مطالعه‌ای که روی رژیم غذایی بزرگسالان صورت گرفت، نشان داد افرادی که در رژیم غذایی آنها به میزان زیادی چربی‌ اشباع نشده روغن زیتون وجود دارد، در برابر خورشید بهتر محافظت می‌شوند.

مطالعات دیگری که می‌گوید خوردن روغن زیتون به بهبود زخم در قربانیان سوختگی کمک می‌کند، حاکی از اهمیت این روغن برای سلامت پوست است.

سبزی‌های برگ‌دار

سبزی‌های برگ‌دار سرشار از ویتامین، مواد معدنی و همین‌طور آنتی‌اکسیدان قوی لوتئین هستند. این مواد به افزایش سطح آبرسانی به پوست کمک می‌کنند و چین و چروک‌ها را از بین می‌برند. طبق اعلام وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا خوردن دو تا سه وعده سبزیجات تیره در روز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.