پوست‌های بعضی از میوه‌ها علاوه بر پکتین حاوی دیگر فیبرهای رژیم غذایی مانند همی سلولز نیز هستند که تا حدودی بدن را در مقابل سرطان روده مصون می‌دارند.پوست سیب یکی از بهترین منبع‌های پکتین است.

کالری کم: پوست میوه‌ها یک گزینه سالم برای افرادی است که خواهان جلوگیری از چاقی و داشتن بدن خوش‌فرم هستند.پوست میوه‌ها تقریبا هیچ فیبر، چربی و شکری ندارند و سرشار از فیبر هستند که به سیری زودتر و طولانی‌تر کمک می‌کنند.خوردن پوست میوه‌ها اشتهای بی‌نهایت شما را کاهش می‌دهد و جذب کالری کمتر را برای شما آسان می‌سازد.

ویتامین C: همان‌طور که می‌دانید ویتامین C برای افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن مفید است و مرکباتی همچون پرتقال سرشار از ویتامین C هستند.متاسفانه اکثر افراد پوست پرتقال را دور می‌اندازند، اما کارشناس‌های تغذیه بیان می‌کنند که پوست پرتقال در مقایسه با گوشتش حاوی ویتامین C بیشتری است.هر ۱۰۰ گرم پوست پرتقال حاوی ۱۳۶ میلی‌گرم ویتامین C است، درحالی‌که هر ۱۰۰ گرم گوشت پرتقال حاوی ۷۱ میلی‌گرم ویتامین C دارد.

سرشار از مواد معدنی: پوست میوه‌ها سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، کلسیم، روی و دیگر مواد معدنی است.پتاسیم برای سلامتی قلب، کلسیم برای سلامتی اسکلت بدن و منیزیم برای سلامتی عضله‌ها ضروری است.همه ما می‌دانیم که موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است، اما این را باید دانست که پوست موز در مقایسه با گوشت آن حاوی مواد مغذی ضروری بیشتری است.