به گزارش سوکا ، در این تحقیق که در ترکیه انجام شد بیش از ۷۰۰ فرد بین ۱۸ تا ۶۵ سال مبتلا به فشار خون بالا از نظر نوع غذای مصرفی، میزان مصرف نمک، منظم بودن مصرف صبحانه و زمان خوردن شام مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج این بررسی نشان داد دیر شام خوردن، تاثیرات منحصر به فردی بر بالا رفتن فشارخون در طول شب دارد.

براساس این مطالعه، فاصله کمتر از دو ساعت میان شام خوردن و خواب، بیش از داشتن یک رژیم غذایی پرنمک، زیان آور است. به گفته محققان، دیر شام خوردن، بدن را درحالت آماده باش قرارمی دهد و این حالت، باعث تولید هورمون‌های استرس مثل آدرنالین شده و ریتم شبانه‌روزی بدن را به هم می‌ریزد.

محققان دانشگاه ازمیر می‌گویند زندگی مدرن، عادت‌های غذایی نامطلوبی در افراد ایجاد کرده است که می‌توانند کشنده باشند. وی افزود به طور طبیعی، بدن هنگام شب برای خواب آماده می‌شود، اما این در صورتی است که شما دیر شام نخورید.

دیر شام خوردن، بدن را همانند روز درحالت آماده باش نگه می‌دارد و ترشح هورمون‌های استرس، از پایین آمدن فشار خون هنگام خواب که در حالت طبیعی باید اتفاق بیفتد جلوگیری می‌کند.