طرز تهیه بادنجان شکم پاره

بادنجان شکم پاره را هم می توانید با برنج به عنوان یک نهار عالی و هم به تنهایی به عنوان یک شام سبک میل کنید.

طرز تهیه بادنجان شکم پاره

مواد لازم :

بادنجان : ۶ عدد

قارچ : ۲۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله : ۳۰۰ گرم

فلفل دلمه ای : ۲ عدد متوسط

نخودفرنگی  ( در صورت تمایل ) : ۲۰۰ گرم

سیب زمینی : ۱ عدد متوسط

ذرت : ۲۰۰ گرم

نمک، ادویه، پودر سیر : به مقدار کافی

رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری

روغن : به مقدار کافی

پیاز : ۲ عدد متوسط

آب : نصفه لیوان
گوجه فرنگی حلقه حلقه شده : ۳ عدد متوسط

ابتدا بادنجان ها را پوست کنده و وسط آن را یک برش کوچک دهید ( دقت کنید که نباید سر و ته بادنجام از هم جدا شود )

به مدت ۴ الی ۵ ساعت روی بادنجان ها نمک بریزید و بگذارید بمانند تا آب اضافی داخل آنها بیرون رود.با این کار هم غذای رژیمی تری دارید و هم مصرف روغن تان کمتر می شود

پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید

سپس ادویه، رب و گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید.

در مرحله بعد قارچ، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، ذرت و نخود فرنگی را اضافه کنید.

در این مرحله نمک و پودر سیر را هم اضافه کرده و نصفه لیوان آب داخل آن ریخته و بگذارید تا کاملا بپزد.حدود نیم ساعت برای پخت کافی است
در این فاصله بادنجان ها را سرخ کرده و روی توری بگذارید تا روغن اضافی آنها از بین برود.
بعد از پختن مواد، بادنجان ها را از خطی که شکاف داده اید کمی باز کنید و از مایع درست شده داخل شان را پر کنید.
در ماهی تابه کمی روغن ریخته و گوجه های حلقه حلقه شده را کف آن بچینید و بادنجان های درست شده را روی آنها قرار داده و روش بادنجان ها هم یک ردیف دیگر گوجه های حلقه حلقه شده بگذارید.
به اندازه نصفه قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در یک لیوان آب ولرم حل  کرده و روی بادنجان ها بریزید و درب تابه تان را بگذارید تا غذای تان کامل بپزد.
این غذا را هم می توانید با برنج به عنوان یک نهار عالی و هم به تنهایی به عنوان یک شام سبک میل کنید.