به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میزان، برخی شواهد نشان داده که خوردن غذا، هنگام شب – به ویژه غذاهای سرشار از چربی – می تواند الگوی خواب را به هم بریزد.

خواب بی کیفیت تنها باعث نمی شود روز بعد احساس خستگی و بی حالی کنید، بلکه به مرور زمان هوس غذاهای ناسالم را افزایش داده و احتمال اینکه اضافه وزنتان افزایش یابد، بالاتر می رود.

بسیاری از افراد در طول روز فعال هستند و نیاز دارند تا در طول روز به بدنشان سوخت رسانی کنند. عادت غذا خوردن در اوخر ساعتهای پایانی شب، تبدیل به راهی برای آرامش گرفتن، پس از یک روز پر مشغله شده است؟!!
این جایی است که غذا می تواند برای خواب شبانه مشکل ایجاد کند.

غذاها و نوشیدنی هایی که بعد از ساعت ۸ شب نباید بخورید:

۱- نوشابه و قهوه

۲- برگر و دیگر گوشت های قرمز سرخ شده

۳- غذاهای قندی و شیرین

۴- غذاهای سرخ کرده و بخصوص آنهایی که دارای پنیر های چرب هستند.

۵- غذاهای تند و پر ادویه