به گزارش سوکا به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسموتی نوعی نوشیدنی مغذی است که می‌توان به عنوان میان وعده هم از آن استفاده کرد. اسموتی اصولا از مخلوط انواع میوه و سبزیجات تهیه می‌شود. برای تهیه آن به غذاساز یا مخلوط کن نیاز دارید.

میوه یا سبزیجات را داخل غذاساز بریزید و پس از خرد شدن تکه‌های یخ را اضافه کنید تا خرد و پوره شوند. اسموتی یکی از راه‌های ساده برای اضافه کردن میوه به برنامه غذایی افراد و مخصوصا کودکان است.

اگر شما هم به دنبال این هستید که شکمتان را کوچک کنید، این اسموتی‌های میوه خوشمزه پر از MUFA برای کاهش وزن و داشتن شکمی صاف به شما کمک خواهند کرد! هم خنک و طراوت بخش هستند و هم نابود کننده چربی‌های دور شکم!

اسموتی‌ها سالم هستند، سریع و آسان آماده می‌شوند و سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند، علاوه بر این‌ها این دستور العمل‌ها نه تنها حاوی مقادیر متنوعی از میوه‌های تازه هستند بلکه حاوی MUFA‌ها (اسید‌های چرب اشباع نشده) هستند. اسیدهای چرب اشباع نشده مواد اصلی رژیم غذایی شکم تخت هستند که به طور خاص چربی شکمی را هدف قرار می‌دهند.

این اسموتی‌های خوشمزه برای صبحانه، ناهار، و یا یک میان وعده کسانی که به فکر شکمشان هستند ایده آل هستند و هر دستور غذا حاوی حدود ۴۰۰ کالری در هر وعده است.

برای آماده کردن اسموتی همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا خوب مخلوط شوند. اگر مخلوط شما خیلی سفت شد کمی آب یا شیر داخل آن بریزید، در ضمن می‌توانید به جای یخ از میوه‌های یخ زده هم استفاده کنید. در آخر هم آن‌ها را در لیوان‌های زیبا سرو کنید و با تکه‌های میوه تزئین کنید.

اسموتی انبه

مواد لازم برای یک نفر:

تکه‌های انبه یک چهارم فنجان

آووکادو رسیده یک چهارم فنجان

آب انبه نصف فنجان

ماست وانیلی بدون چربی یک چهارم فنجان

آبلیمو تازه یک قاشق غذاخوری

شکر یک قاشق غذاخوری

یخ ۶ تکه

انبه، آووکادو، آب انبه، ماست، آبلیمو، شکر، و تکه‌های یخ را در مخلوط کن بریزید تا ترکیبی صاف و یکدست بدست آورید، بعد آن را در لیوان بلند سرو کنید. می‌توانید آن را با تکه‌های انبه و یا توت فرنگی تزئین کنید.

اسموتی کره بادام زمینی و موز

مواد لازم برای یک نفر:

شیر کم چربی نصف فنجان

ماست کم چربی ساده نصف فنجان

کره بادام زمینی طبیعی بدون نمک ۲ قاشق غذاخوری

موز بسیار رسیده یک چهارم عدد

عسل یک قاشقغذاخوری

یخ چهار تکه

اسموتی هلو

مواد لازم برای یک نفر:

شیر کم چرب یک فنجان

هلو منجمد یک فنجان

روغن بذر کتان ارگانیک ۲ قاشق چایخوری

اسموتی لیمو و پرتغال

مواد لازم برای یک نفر:

شیر کم چرب یا شیر سویا یک فنجان

ماست (۸۰ کالری) ۱۷۰ گرم

پرتقال متوسط پوست کنده و قطعه قطعه شده یک عدد

آبلیمو چند قطره

روغن دانه کتان (MUFA) یک قاشق غذاخوری

یخ چند تکه