به گزارش جام جم، با بهترین کارهای کالری سوزاننده در خانه آشنا شوید.

بالا بردن اقلام خریداری شده از پله‌ها

اگر در طبقه بالای یک آپارتمان زندگی می‌کنید یا آشپزخانه‌تان در طبقه بالاست، با حمل نیم ساعت خواربار به منزل‌تان در طبقه بالای آپارتمان، ۲۳۶ کالری انرژی می‌سوزانید. از آنجا که بالا بردن اقلام خریداری شده از پله‌ها ورزش‌های تقویت قلب و ورزش‌های قدرتی را با یکدیگر ترکیب می‌کند می‌تواند به شکل ویژه‌ای موثر باشد.

جابه‌جا کردن وسایل

شاید هنگام اسباب‌کشی فرصت رفتن به باشگاه را نداشته باشید. با این حال با صرف نیم ساعت وقت برای جابه‌جا کردن اثاثیه، ۱۸۲ کالری مصرف می‌کنید. نشستن روی دوپا هنگام برداشتن وسایل سنگین باعث می‌شود کالری بیشتری سوزانده و از آسیب رسیدن به ماهیچه‌های پشت جلوگیری شود.

تمیز کردن کفپوش‌ها

خم شدن روی دست‌ها و زانوها به مدت نیم ساعت برای تمیز کردن کفپوش، ۱۰۲ کالری انرژی مصرف می کنید. برای این که ورزش بهتری انجام داده باشید ماهیچه‌های شکمی را در این حالت منقبض کنید. در صورت استفاده از ابزارهای زمین شوی، در مدت نیم ساعت، ۹۰ کالری انرژی مصرف خواهید کرد.

جاروبرقی کشیدن

۳۰ دقیقه کار با جاروبرقی، ۹۰ کالری انرژی مصرف می‌کند. فشار وارد کردن به جاروبرقی ماهیچه‌های دست را درگیر می‌کند، اما برای این که ماهیچه‌های ران‌ها را نیز درگیرکنید سعی کنید به سمت جلو خیز بردارید.

مراقبت از بچه‌ها

با نیم ساعت مراقبت معمول از بچه‌ها مانند لباس پوشاندن، حمام کردن، غذا دادن و البته بغل کردن کودک‌تان ۷۲ کالری انرژی می‌سوزانید. با بردن بچه‌ها به محیط بیرون و بازی با آنها انرژی مصرف شده را دوبرابر خواهید کرد.

تمیز کردن شیشه‌ها

با تمیز کردن شیشه‌ها نه‌تنها آنها را برق می‌اندازید، بلکه ورزش خوبی نیز به بازوهای‌تان می‌دهید و ۶۸ کالری انرژی مصرف می‌کنید. هرچقدر وسواس و دقت به خرج بدهید ورزش بیشتری کرده اید.

پختن و آماده کردن غذا

حتی هنگام پختن غذا برای خانواده نیز می‌توانید کالری بسوزانید. نیم ساعت صرف وقت در آشپزخانه دقیقا ۵۴ کالری انرژی مصرف می‌کند.