به گزارش جام جم، اشتباهاتی را در رژیم غذایی‌شان مرتکب می‌شوند. با برخی از این اشتباهات آشنا می‌شویم.

نان سبوس‌دار را گزینه بهتری می‌دانید

ما معمولا نان سبوس‌دار را بر نان سفید ترجیح می‌دهیم، اما توجه نداریم نان سفید و نان سبوس‌دار هر دو به یک میزان کالری دارند. گزینه‌های سالم‌تر، اغلب کالری برابر یا بیشتری نسبت به گزینه‌های ناسالم دارند. از سوی دیگر انتخاب موارد سالم باعث می‌شود با خیال راحت‌تری به مصرف سایر مواد غذایی روی بیاوریم و کنترل کمتری بر دریافتی کالری از آنها داشته باشیم.

تصور می‌کنید ورزش، کالری‌های اضافی را می‌سوزاند

شمارش کالری‌های مصرفی و سپس ورزش کردن برای سوزاندن آنها معمولا موثر واقع نمی‌شود. برای کاهش وزن، رژیم غذایی مهم‌تر از ورزش است، اما این به معنای صرف‌نظر کردن از ورزش نیست بلکه به این معناست که نباید ورزش را راهی بدانید که به شما اجازه می‌دهد بدون نگرانی چیزهایی را که می‌خواهید، بخورید.

مصرف کربوهیدرات‌ها را قطع می‌کنید و به پروتئین‌ها و سبزیجات روی می‌آورید

کربوهیدرات‌ها، قندها، نشاسته‌ها و فیبرهایی هستند که در میوه‌ها، حبوبات، سبزیجات و محصولات لبنی نیز یافت می‌شوند؛ بنابراین، نان و پاستا تنها کربوهیدرات‌های موجود نیستند. مواد غذایی فراوان دیگری وجود دارند که حاوی کربوهیدرات‌های فراوانی هستند. کارشناسان می‌گویند قطع مصرف کربوهیدرات‌ها و جایگزین کردن آنها با پروتئین‌ها و سبزیجات، رویکردی است که بسیاری از افراد به آن روی می‌آورند؛ اما این کار اغلب، عاقبت ناخوشایندی به دنبال دارد. قطع مصرف کربوهیدرات‌ها معمولا چند روز ادامه پیدا می‌کند و قند خون کاهش می‌یابد. این حالت در نهایت زیاده‌روی در مصرف کربوهیدرات‌ها را درپی خواهد داشت.

کالری‌ها را محاسبه نمی‌کنید

وقتی صحبت از تغذیه سالم است اشتباهی که بیشتر افراد مرتکب می‌شوند این است که نمی‌دانند روزانه به چه میزان کالری نیاز دارند و از غذاهای مصرفی چقدر کالری دریافت می‌کنند. با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که کالری‌های مصرفی را محاسبه می‌کنند می‌توانید درک بهتری از مصرف صد کالری برنج یا پاستا داشته باشید. با تمرکز بیشتر روی میزان کالری غذاها می‌توانید تغذیه سالم را به یک عادت تبدیل کنید.